اول با کفش‌های ما راه برو، بعد قضاوت کن!

کالج دخترانه شیک وجذاب

حتما تاکنون این ضرب المثل را شنیده‌اید، “تا کفش کسی رو نپوشیدی در مورد راه رفتنش قضاوت نکن!”. در این مقاله شاتوت قزوین از دیدگاه دیگر به این ضرب‌المثل می‌پردازد “اول با کفش‌های ما راه برو، بعد قضاوت کن!” تا شما را با کیفیت عالی محصولات خود آشنا کند. در این مقاله ضمن معرفی انواع کفش‌های دخترانه، مهمترین ویژگی‌های کفش مناسب را نیز بررسی خواهیم کرد. در ادامه همراه ما بمانید.

معرفی انواع کفش باکیفیت

پا قلب دوم ماست، بنابراین باید در انتخاب کفش مناسب آن دقت کنید چرا که اهمیت پا بسیار بیشتر از یک اندام حرکتی است. پاها با داشتن ارتباط مستقیم با زانوان، لگن و ستون فقرات و با داشتن پایانه‌های عصبی فعال از اعضای مختلف بدن مانند گوش، چشم، غددی مانند هیپوفیز در سلامتی یا آسیب دیدن سایر اعضای بدن نقشی جدی دارند؛ پس به هیچ وجه از سلامتی و راحتی پاهایتان غفلت نکنید.

یک کفش برای اینکه لقب مناسب بودن را به خود بگیرد، بایستی ویژگی‌هایی داشته باشد، از جمله مهمترین و ساده‌ترین این ویژگی‌ها این است بعد از پوشیدن کفش به مدت طولانی پاهای شما در آن سالم و راحت باشد و منعطف بوده و مطابق با آناتومی پا شما باشد. در این‌صورت می‌توان گفت که کفش مناسبی انتخاب کرده‌اید. اما در زیر به ویژگی‌هایی اشاره خواهیم کرد که دانستن آن هنگام خرید کفش مناسب شما را کمک خواهد کرد.

در ادامه چند نمونه کفش ترند دخترانه و زنانه را باهم خواهیم دید:

خرید کفش بابت با تزیین مروارید
کفش کالج پاپیونی دخترانه
کفش کتونی بنددار شیک و زیبا
کفش کتونی ترند و شیک
کالج راحتی زنانه
بابت دخترانه کنفی شیک
ویژگی‌های کفش مناسب
کفش اسپورت دخترانه

مهمترین ویژگی کفش مناسب

اندازه کفش:

كفشی مناسب است که نه برای پاهایتان گشاد باشد و نه تنگ، در غیر این صورت منجربه  تاول زدن پوست ساییده شدن آن با بدنه کفش شده و گاهی هنگام راه رفتن موجب بهم خوردن تعادل می‌شد. کفش تنگ هم یک کفش مناسب نیست، شست پا، باید بتواند به سادگی تحرک داشته باشد به طوری که بین نوک پا و کفش اندکی فاصله باشد، کناره های کفش به پاها فشار وارد نکند و اندازه پنجه کفش باید به میزانی باشد که انگشتان پا بهم فشار نیاورده و روی هم نروند. رعایت نکردن این موارد سبب آسیب رسیدن به عضلات پا و حتی بد فرم شدن انگشتان خواهد شد.

خرید کفش کتونی سفید و زیبا
کفش کتونی سفید

مقاومت کفش در برابر عوامل آسیب‌زا:

هرچه کفی کفش ضخامت مناسبی داشته باشد از پا در برابر سرما، گرما و ضربه‌های وارد شده محافظت خواهد کرد، همچنین داشتن مقداری عاج در کفی می‌تواند جلوی سرخوردن را بگیرد. این موارد بویژه زمانی‌که یک کفش مناسب فصل زمستان را خریداری می‌کنید اهمیت زیادی دارد.

کفش کتونی بنددار چند رنگ
کفش کتونی مقاوم و با کیفیت

جنس کفش: اهمیت تهویه مناسب:

جنس رویه کفش باید از نوعی باشد که تهویه مناسبی برای پاهای شما فراهم نموده تا از عرق کردن، بو گرفتن و رشد میکروب‌ها و قارچ‌ها روی پاهای شما جلوگیری کند؛ با توجه به این موضوع کارشناسان کفش‌ چرمی را مناسبترین کفش برای سازگاری با پاهای انسان معرفی می‌کنند.  کفش‌هایی که منافذ کافی برای گردش هوا ندارند می‌توانند باعث ایجاد رطوبت و بوی نامطبوع شوند

کفش کنفی دخترانه
کفش کتونی کنفی

اگر شما نیز مانند خیلی از افراد از بوی بد پا رنج میبرید، به احتمال زیاد از کفشی با رویه نامناسب استفاده میکنید.

انعطاف کفش:

انعطاف‌پذیری در کفش، تا حد بسیار زیادی به سلامت جسمانی پا، ستون فقرات و کمر شما کمک می‌کند. کفش باید از انعطاف کافی برخوردار باشد تا در هنگامی پیاده‌روی انگشتان و قوس پاهای شما را آزار ندهد و منجربه تغییر نحوه راه رفتن شما نشود؛ در صورت تغییر نحوه عادی راه رفتنتان آسیب‌هایی مانند میخچه ممکن است گریبان‌گیر شما شود.

کفش کتونی راحت و زیبا
کفش کتونی انعطاف پذیر

وزن کفش:

وزن کفش موضوع مهم دیگری است. یکی از معایب کفش سنگین، اذیت کردن پاها و سنگین کردن آن‌ها است. بدن انسان به گونه ای طراحی نشده است که وزنی روی پاها و یا مچ پا باشد. وزن اضافه شده به آن مناطق می تواند باعث ایجاد فشار در مفاصل بالای آن ها شود.

کف شکتونی چسبدار
کتونی چسب دار سبک و راحت

دوام و ساختار:

سرمایه‌گذاری روی کفش‌های باکیفیت و دوام می‌تواند هزینه‌ها را در دراز مدت کاهش دهد. کفش‌های با دوام در برابر ساییدگی مقاوم‌تر هستند و به معنای واقعی کلمه “راحتی” در طولانی مدت را برای شما تضمین می‌کنند.

پاشنه کفش ویژگی‌های کفش مناسب:

پاشنه کفش‌های روزمره نباید بلند باشد، چرا که می‌تواند باعث فشار و آسیب‌های بلند مدت به پا و کمر و ستون فقرات شود. پاشنه باید کم و تا حد امکان مسطح باشد تا توزیع وزن یکنواختی داشته باشد. همچنین توصیه شده پاشنه کفش‌ها پهن باشد، تا حمایت خوبی از قوس کف پا داشته و آسیب‌های وارده به پا و کمر را کاهش دهد.

مکانیزم تغییر اندازه در کفش:

اجزایی مانند بندهای نخی، بندهای کشی، بند چسبی، قلاب یا نوار و سگک در کفش‌ها این قابلیت را برای شما ایجاد می‌کنند که هنگام پوشیدن و یا درآوردن کفش اندازه کفش تا حدی برای پا مناسب گردد و فشار زیادی به قوس پا وارد نشود. این مورد بخصوص هنگام پوشیدن کفش جلو بسته بسیار اهمیت دارد. همچنین این اجزا از قوس کف پای افراد هم حمایت بیشتری می‌کنند.

ویژگی‌های کفش مناسب
کتونی بنددار دو رنگ

کلام آخر

انتخاب  و خرید کفش راحتی مناسب برای استفاده‌ی روزمره تاثیر قابل توجهی بر سلامت پاها، راحتی و حتی روحیه‌ی شما دارد. با در نظر گرفتن عوامل عنوان شده در بالا، می‌توانید به خوبی نیازهای خود را برآورده سازید و خریدی مطمئن داشته باشید. یادتان باشد که کفشی که انتخاب می‌کنید، نه تنها تاثیری مستقیم بر راحتی و سلامتی دارد، بلکه می‌تواند بخشی از بیان شخصیت شما نیز باشد. برای خرید انواع کفش کتانی، مجلسی و … باکیفیت عالی و قیمت منصفانه، فروشگاه شاتوت قزوین را انتخاب کرده و از خرید خود نهایت لذت را ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید