چگونه کیف‌ و کفش‌های چرمی را تمیز کنیم؟

پاک کردن کیف چرم

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از محصولات چرمی استفاده می‌کنید، قطعاً پاک سازی محصولات چرمی، مراقبت، نگهداری چرم برایتان چالش جدی است پس با این مقاله در فروشگاه کیف و کفش شاتوت همراه باشید چون در این مقاله قصد داریم روش صحیح پاک‌سازی محصولات چرمی را آموزش دهیم.

کیف و کفش جز اقلام جذاب در استایل، به‌ویژه برای بانوان هستند و ما در سایت شاتوت قزوین بهترین موارد برای شما فراهم می‌کنیم. به‌طوری‌که برخی از بانوان حاضر هستند هزینهٔ زیادی را برای داشتن یک کیف یا کفش منحصربه‌فرد پرداخت کنند. کیف چرم به دلیل تنوع در رنگ، طرح، ظاهر زیبا، دوخت فوق‌العاده و آستردوزی محکم و زیبا همواره مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد.

در نگاه کلی شاید این‌گونه به نظر برسد که محصولات چرمی به دلیل مقاومتی که از نظر جنس و بافت دارند، خیلی کثیف نمی‌شوند؛ اما واقعیت این است که هم چرم مصنوعی و هم چرم طبیعی مانند هر مادهٔ دیگری قابلیت جذب آلودگی را دارد و در اثر استفاده مکرر کثیف خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم، روش‌های شستشو و نگهداری خانگی از کیف و کفش چرم مصنوعی را بررسی کنیم و به پاک سازی محصولات چرمی بپردازیم.

شستشوی کیف چرم مصنوعی

آیا تا بحال در زمان خرید کیف چرم مصنوعی به پاک کردن آن توجه کرده‌اید؟ برای پاک کردن کیف چرم مصنوعی ابتدا باید توجه کنیم که لکهٔ به وجود آمده توسط گردوغبار ایجاد شده یا لکه روغنی و یا جوهر است. برای تمیزکردن لکه‌های معمولی ایجاد شده روی چرم مصنوعی به کمک یک دستمال مرطوب که فاقد الکل باشد به‌راحتی می‌توان لکه را پاک نمود. این روش حتی مناسب برای پاک‌کردن لکه روی چرم طبیعی هم است. باید با مالیدن به‌صورت دایره‌ای سطح مدنظر را پاک‌سازی کنیم به طوری که سطح موردنظر خیس نشود.

آموزش صحیح شست و شوی کیف و کفش چرمی

پاک سازی گردوغبار از محصولات چرمی

برای پاک‌کردن گردوغبار و لکه‌هایی که توسط گردوخاک ایجاد شده‌اند بهترین روش استفاده از صابون رنده‌شده و یا مایع شوینده است. کافی است مقداری از شوینده را با آب نسبتاً گرم ترکیب، و با اسفنج یا یک دستمال نرم (بهتر است سفید یا روشن باشد) روی سطح کیف پخش کنید، سپس با یک دستمال خشک اقدام به تمیزکردن سطح کیف نمایید.

پاک سازی لکۀ چربی از محصولات چرمی

برای پاک‌کردن لکه چربی و روغنی از روی کیف چرم مصنوعی می‌توانید از آرد ذرت استفاده کنید. با استفاده از مسواک مقداری از آرد را به مدت بیست دقیقه روی لکهٔ چربی قرار دهید. سپس آرد را با استفاده از دستمال نرم از روی سطح چرم پاک کنید.

یکی از مزایای چرم این است که به طور ذاتی قابلیت تنفس دارد به همین دلیل درصورتی‌که لکه‌ای بخصوص جوهر روی کیف چرمی ریخته شد باید به‌سرعت اقدام به پاک‌کردن چرم کنید تا جوهر به لایه‌های درونی نفوذ نکند، زیرا که پاک‌کردن را غیرممکن می‌کند.

پاک‌سازی لکه خودکار، جوهر و لوازم آرایشی از محصولات چرمی

برای پاک‌کردن لکه خودکار، جوهر و یا لوازم‌آرایشتان از روی کیف چرم، هرگز از الکل استفاده نکنید (زیرا الکل برای بافت چرم بسیار مضر است)، بدون معطلی از پارچهٔ آغشته به محلول سرکه، آب و شامپوی بچه استفاده کنید و بعد از پاک‌کردن لکه، محصول را در مجاورت هوا قرار دهید تا خشک شود.

پاک سازی لکه های سیاه از محصولات چرمی سفید

آب‌اکسیژنه برای پاک‌کردن لکه‌های سیاه چرم سفید بسیار مؤثر است. محلول را با استفاده از گوش‌پاک‌کن روی لکه سیاه به‌صورت ضربه‌ای بزنید و بعد از پنج دقیقه آن را خشک کنید.

مراقبت از کیف و کفش چرمی

افزایش طول عمر محصولات چرمی

به‌طورکلی استفاده از روغن‌های مخصوص چرم جز مواردی است که می‌تواند به عمر کیف چرمی خریداری شده اضافه کند، غبارزدایی روی سطح کیف و پاک‌کردن لکه‌های آن از مهم‌ترین نکات در نگهداری محصولات چرمی است، برای روغن‌مالی کیف چرمی دستمال تمیزی را آغشته به روغن کرده و در تمام سطح کیف بکشید.

نکته‌ای که در شستشوی و پاک سازی محصولات چرمی از جمله کیف چرم و کفش چرم وجود دارد این است که نباید به‌هیچ‌عنوان هیچ رطوبتی روی سطح کیف باقی بماند. با دستمال خشک رطوبت را کاملاً بگیرید و بگذارید کیف حدود 30 دقیقه خشک شود. از خشک‌کردن کیف چرمی با سشوار خودداری کنید و اگر برای خشک‌کردن عجله دارید از باد پنکه یا فن استفاده کنید تا آسیب کمتری ببیند.

پاک سازی کفش‌های چرمی

چرم مصنوعی به‌عنوان یکی از مرغوب‌ترین پارچه‌های چرمی در تولید کفش است؛ زیرا تمیزکردن و پاکسازی آن به نسبت کفش‌های پارچه‌ای آسان‌تر است. خرید بوت چرم مصنوعی و کفش چرم مصنوعی یکی از لذت بخش‌ترین حس‌ها می‌باشد. باتوجه‌به ماهیت و کاربرد کفش که با سطوح مختلف در تماس است، خیلی زود کثیف می‌شود و نیازمند رسیدگی و مراقبت دارد. کفش چرم در میان انواع کفش‌ها پرطرف‌دارترین مدل کفش هاست و با تمیزکردن و لکه‌زدایی بموقع می‌توان آن را مثل روز اول نگه داشت.

ساده‌ترین روش تمیزکردن خانگی کفش چرم مصنوعی

استفاده از پارچهٔ تمیز، نرم و نمدار برای ازبین‌بردن گردوغبار روزانه از روی کفش مناسب است؛ ولی بلافاصله بعد از آن بایستی کفش را با پارچهٔ خشک تمیز کرد تا رطوبتش از بین برود، برس نرم هم می‌تواند برای زدودن گردوغبار مورداستفاده قرار گیرد.

برای ازبین‌بردن سایر لکه‌ها و پاک سازی کفش‌های چرمی می‌توان از ترکیب مساوی سرکه و آب که به پارچه نرم آغشته شده است استفاده کرد؛ اما بلافاصله پس از پاک‌کردن لکه بایستی رطوبت کفش را با پارچهٔ خشک و نرم گرفت. برای تسریع در عمل خشک‌شدن کفش می‌توان آن را زیر نور آفتاب برای مدت کوتاهی قرارداد.

چگونه خراش‌های موجود روی کفش‌های چرمی را ازبین ببریم؟

برای ازبین‌بردن خراش‌های ایجاد شده روی کفش چرم مصنوعی استفاده از وازلین چاره‌ساز خواهد بود. وازلین را به‌آرامی بر روی خراش کشیده و بعد از اتمام آن را با استفاده از شوینده پاک کنید.

ساده‌ترین روش براق‌کردن کفش‌های چرم مصنوعی

استفاده از روغن زیتون برای نرم و براق شدن کفش بسیار مؤثر است، هر زمان احساس کردید کفشتان ظاهر کثیف یا کدر دارد، به‌جای واکس می‌توانید از روغن زیتون که به پارچه نرم آغشته کردید استفاده کنید و روغن را روی سطح کفش پخش کنید.

برای تمیزکردن قسمت‌های داخلی کفش چرم مصنوعی چکار کنیم؟

• استفاده از اسپری خوشبوکننده مخصوص کفش
• استفاده از آب و سرکه
• استفاده از پودر جوش شیرین
• استفاده از پودر خوشبوکننده مخصوص کفش
• استفاده از دئودرانت

سؤال رایج در مورد شستشوی کیف و کفش چرمی!

آیا امکان شستن و پاکسازی محصولات چرم در ماشین لباسشویی وجود دارد؟ آیا می‌توان کفش چرم را شست؟ آیا آب، چرم را خراب می‌کند؟
شستن کیف چرم مصنوعی در ماشین لباسشویی به معنی خداحافظی همیشگی با آن است. همچنین نمی‌توانید کفش چرمی را مانند کفش پارچه‌ای در ماشین لباسشویی بشورید، زیرا علاوه بر خراب‌شدن کفش موجب خرابی ماشین هم می‌شود.

در پاسخ به سؤال آیا آب، چرم را خراب می‌کند؛ باید بگوییم خیر آن چیزی که چرم را خراب می‌کند عبارت‌اند از:
1. رطوبتی است که روی چرم باقی می‌ماند.
2. خشک‌شدن و ازدست‌رفتن بخشی از چربی طبیعی بافت چرم بعد از شستن.

پس باید بلافاصله بعد از شستشوی چرم آن را با روغن‌های مخصوص یا واکس چرب کنید. به‌طورکلی محصولات چرمی باید مرتباً با واکس مناسب یا روغن‌های مناسب چرب شوند تا از پوسیدگی، پوسته‌پوسته شدن و پارگی آن جلوگیری شود.

محصولات چرمی موجود در فروشگاه کیف و کفش شاتوت، از باکیفیت‌ترین نوع چرم مصنوعی ساخته شده است که باعث می‌شود با هزینۀ کمتر نسبت به چرم طبیعی و دوام بیشتری را برای شما مصرف‌کنندگان عزیز به ارمغان بیاورد. برای مشاهدۀ جدیدترین محصولات از لینک زیر وارد صفحۀ فروشگاه شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید