بهترین شیوه نگهداری از انواع کفش

نحوه نگهداری انواع کفش

حتما تاکنون بارها این جمله را شنیده اید؛ “پا قلب دوم انسان است” پای انسان به عنوان ستون بدن بر روی زمین محسوب می‌شود و بیشتر از سایر اندام‌ها د رمعرض خطرات محیطی مانند سنگ، حرارت زمین و ضربه قرار می‌گیرد. پس نیاز است به هنگام خرید کفش زنانه به کیفیت و راحتی کفش‌ و محافظتی که در برابر پایتان خواهد داشت بیشتر دقت کنید. از گذشته تا به امروز کفش های متنوعی متناسب با نیاز انسان ها درست شده اند و طراحی کفش ها با تغیرات گوناگونی مواجه شده است و امروزه به ظاهر و طراحی کفش ها اهمیت بیشتری داده می شود و جنبه ی آرستگی آن ها نیز در نظر گفته می شود. فارغ از این‌که چه کفشی را برای خرید انتخاب می‌کنید، باید به نحوه نگهداری از انواع کفش نیز توجه کنید.

انواع کفش‌ها و شیوه نگهداری

بطور کلی دو نوع کفش زنانه و مردانه داریم؛ که در جنس های چرم طبیعی، چرم مصنوعی، جیر، پلاستکی(نایلونی) و نخ ابریشم یا نخ پنبه (گیوه) در بازار موجود می‌باشند، اما مهم است که بدانید نحوه نگهداری انواع کفش چگونه است، در ادامه همراه شاتوت قزوین باشید.

نحوه نگهداری انواع کفش

کفش چرم طبیعی و شیوه نگهداری

کفش چرم طبیعی ساخته شده از پوست حیوانات می‌باشد، طول عمر و کیفیتی بالایی نسبت به چرم مصنوعی دارد، اما قیمت آن بالاتر است، بخصوص در صورتی‌که دست دوز باشد. به طبع افرادی که هزینه‌ی زیادی بابت خرید چنین کفشی می‌پردازند به‌دنبال نحوه نگهداری، شستشو و تمیز کردن آن هستند در زیر به مواردی برای نگهداری کفش جرم طبیعی پرداخته ایم.

استفاده از واکس مخصوص کفش چرمی

کفش باید با استفاده از واکس مخصوص چرم تمیز شود. این نوع واکس ها به شرطی که مخصوص چرم طبیعی باشند باعث نرم و لطیف شدن سطح چرم شده و از ترک برداشتن آن جلوگیری خواهند کرد، از طرف دیگر در برطرف کردن گرد و غبارها و آلودگی های موجود بر روی کفش موثر هستند یا به عبارت دیگر کفش را جلا می دهند.

واکس زدن به کفش چرم

پس بهترین تمیزکننده ای که میتوانید برای کفش چرمی خود به کار ببرید، واکس مخصوص چرم طبیعی کفش است.

قرار دادن چرم در فضای باز

چرم طبیعی باید در هوای باز باشد و در معرض اکسیژن قرار بگیرد تا دوام و ماندگاری آن حفظ شود. به همین دلیل نباید به هیچ وجه کفش چرم طبیعی را در کیسه و یا نایلون نگهداری کنید. اما اگر قصد دارید به مدت طولانی از کفش خود استفاده نکنید آن‌را یا در جعبه خود و یا در کیسه‌پارچه‌ای نگهدارید.

کفش های چرمی را به آرامی شستشو دهید

کفش ها را به کمک یک فرچه بسیار نرم و به آرامی بشویید و مطمئن شوید که شامپو را به طور یکنواخت روی سطح کفش پخش کنید. مالش بیش از حد و با فشار توسط فرچه زبر باعث ایجاد خراش در سطح چرم کفش خواهد کرد.

شستشوی کفش چرم طبیعی

پس از شستشوی کفش چرم طبیعی خود، از یک حوله برای پاک کردن کف روی سطح نمایش استفاده کنید. توصیه می شود از یک حوله خشک یا حوله ای که قادر به جذب آب باشد (مثلاً حوله میکروفیبر) استفاده کنید. برای لکه های سرسخت، فرآیند تمیز کردن را چندین بار تکرار کنید

پاک کردن کفش چرم طبیعی با پارچه

کفش چرم مصنوعی و شیوه نگهداری

نحوه نگهداری کفش چرم مصنوعی چگونه است؟ امروزه چرم مصنوعی به دلایل مختلفی از جمله حمایت از حقوق حیوانات توسط مدافعان حیوانات، بیشتر از چرم طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و برای تهیه موارد گوناگون از آن استفاده می شود. از مهمترین کاربرد های چرم مصنوعی به کار بردن آن در خصوص ساخت و تولید: کیف، کفش، مبلمان، صندلی خودرو و … است.

کفش چرم مصنوعی همانطور که از نامش مشخص است، نوعی از کفش می‌باشد که برای ساخت آن از چرم طبیعی استفاده نمی‌شود. می‌‍‌توان گفت یکی از بهترین جایگزین‌ها برای چرم طبیعی می‌باشد.
کفش چرم مصنوعی معمولا به صورت فرآورده‌های پلاستیکی و با کمک مواد شیمیایی تهیه و تولید می‌شود. کفش چرم مصنوعی از لحاظ زیبایی و طراحی مانند چرم طبیعی اما، از راحتی، کیفیت و دوام از آن متفاوت است. برای نگهداری کفش چرم مصنوعی مانند چرم طبیعی باید موارد و نکاتی را رعایت کنید. به برخی از این موارد که در نگهداری کفش چرم مصنوعی باید رعایت کنید در زیر اشاره خواهیم کرد:

پاک کردن منظم کفش‌ها

برای نگهداری از کفش چرم مصنوعی بهتر است به طور منظم آن را تمیز و پاکسازی کنید؛ و برای از بین بردن لکه‌ها و گرد و غبارهای موجود بر روی کفش بهتر است از برس‌های نرم و یا پارچه نرم و خیس استفاده کنید.

 

تمیز کردن کفش چرم مصنوعی با براش

پاک کردن کفش با پارچه

بهتر است برای از بین بردن لکه ها و کثیفی روی کفش از شوینده‌های قوی مانند الکل و آمونیاک استفاده نکنید، زیرا این مواد در مرور زمان و طی نگهداری کفش چرم مصنوعی به سطح آن آسیب می‌رسانند.

محافظت در برابر رطوبت

برای افزایش ماندگاری کفش بهتر است از قرار دادن آن در محیط مرطوب و یا بارش باران زیاد جلوگیری کنید، چراکه رطوبت باعث خراب شدن کفش خواهد شد، پیشنهاد می‌کنیم رطوبت روی کفش چرم مصنوعی را به کمک پارچه خشک پاک کرده و در پایان مصرف آن را در محیط و محفظه خشک نگهداری کنید.

حفظ شکل ظاهری کفش

حفظ ظاهر و زیبایی کفش بسیار اهمیت دارد، به همین منظور برای حفظ این امر مهم بهتر است در شیوه نگهداری کفش چرم مصنوعی از تکه‌های پارچه و یا کاغذ استفاده کنید. شما در پایان طول مصرف این تکه‌های پارچه و کاغذ را در داخل کفش چرم قرار دهید تا شکل ظاهری کفش حفظ شود.

استفاده از عایق‌گیرهای کفش

برای نگهداری کفش چرم مصنوعی از نفوذ آب و مواد مایع می‌توانید از اسپری‌ها و عایق‌گیرهای کفش چرم مصنوعی استفاده کنید. متریال مورد استفاده در این محصول کفش شما را در برابر نفوذ رطوبت، لکه و سایر آسیب‌ها حفظ می‌کند.

استفاده از اسپری محافظت کننده کفش

استفاده مکرر از کفش چرم مصنوعی

پوشیدن مداوم کفش چرم مصنوعی باعث افزایش طول عمر آن خواهد شد، بهتراست کفش‌های خود را هر روز و یا یک روز در میان بپوشید زیرا با انجام این کار استحکام و شکل آن را حفظ می‌کنید.

تمام آنچه که در زمینه نگهداری از کفش چرم مصنوعی گفته شد بسیار ساده می‌باشد و شما می‌توانید تنها با رعایت کردن چند نکته ساده مدت ماندگاری و طول عمر کفش خود را افزایش دهید و هم از ظاهر زیبای آن لذت ببرید.

برای خرید انواع کفش چرم مصنوعی، خرید صندل زنانه، خرید کیف زنانه به فروشگاه شاتوت قزوین سر بزنید

ادامه دارد….

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید